| Gerlin Participaties | Persbericht

Gerlin richt zich op belangen van minimaal 5% in Duitse micro en small caps die in staat zijn waarde te creëren en die bij voorkeur een aantrekkelijk dividend uitkeren. “Hierbij volgen we dezelfde investeringsfilosofie als bij onze andere aandelenfondsen. We selecteren bedrijven op punten als de kwaliteit van het management, groeipotentie en winstgevendheid, marktaandeel en een solide balans”, zegt fondsmanager Rombout Houben. Het doel is om belangen in acht à twaalf bedrijven te nemen. “Zo’n gefocuste portefeuille stelt ons in staat om de bedrijven intensief te volgen. We stellen ons daarbij als langetermijnaandeelhouder graag op als betrokken mede-eigenaar, en door substantiële belangen te nemen, weten we zeker dat we de aandacht van het bestuur hebben.”

Gerlin werd onlangs opgericht en staat open voor investeerders die geloven in de Duitse markt en het betrokken aandeelhouderschap en de langetermijnvisie van Teslin. Gestreefd wordt naar een fondsomvang van € 100 miljoen.

“Duitsland heeft een solide economie, en via Gerlin bieden we onze aandeelhouders de mogelijkheid om te investeren in een interessant aanbod van small en micro caps op een aandelenmarkt die we inmiddels goed kennen”, zegt Houben, die ervaring heeft met beleggen in Duitsland als fondsmanager van Midlin, dat belegt in small en mid caps in landen als Nederland, België en Duitsland.

Terwijl Houben voor Gerlin belangen in verschillende bedrijven opbouwt, is technotrans het eerste bedrijf waarin het fonds een 5%-belang heeft. “We hebben dit belang relatief snel kunnen opbouwen doordat technotrans onlangs aandelen heeft uitgegeven om de overname van branchegenoot GWK te financieren”, legt Houben uit. “Ik ben heel positief over de waarde die deze overname kan creëren. Er ontstaan synergievoordelen door bijvoorbeeld gezamenlijke inkoop. Daarnaast vormen de producten van GWK een sterke aanvulling op het bestaande assortiment en kunnen ze dankzij het internationale netwerk van technotrans nu ook wereldwijd worden verkocht.” De gunstige groeiperspectieven worden versterkt door de aantrekkende vraag naar elektrisch vervoer, waar accu’s voor worden gebruikt die koelsystemen nodig hebben.

Teslin Capital Management is onafhankelijk en beheert onder andere vier aandelenfondsen: Gerlin, Darlin, Todlin en Midlin. Deze fondsen richten zich op veelbelovende kleine beursgenoteerde bedrijven. De fondsmanagers en de analisten beoordelen ondernemingen op aspecten als de marktpositie, de groei van cashflow en winst, corporate governance en fatsoenlijk ondernemen. Teslin vertrouwt daarbij op de kracht van onafhankelijke, eigen analyses en constructieve relaties met het bestuur van de bedrijven. Verder beheert Teslin Beleggingsmaatschappij “Rhoon, Pendrecht en Cortgene” BV dat belegt in agrarische gronden, alsmede enkele mandaten.

Teslin richt zich op verantwoorde waardecreatie op de lange termijn en stelt zich als mede-eigenaar op als een actieve en betrokken aandeelhouder. De verhandelbaarheid van de fondsen wordt verzorgd door Teslin en NIBC Markets.