| Teslin | Persbericht

Baud begon zijn carrière bij Shell en was daarna onder meer algemeen directeur bij ASM Fico (een dochteronderneming van ASM International) en CEO van Triple P. Hij gaf tot 2014 leiding aan private-equitybedrijf NPM Capital. Daarnaast heeft hij veel ervaring met bestuursfuncties en commissariaten bij diverse bedrijven en niet-commerciële organisaties.

“Onze stijl van investeren is verwant aan die van private equity, wij noemen ons dan ook vaak een participatiemaatschappij in beursgenoteerde bedrijven. Bovendien zijn wij van plan om daar de komende tijd nog meer het accent op te leggen, door enerzijds het nemen van grotere beursbelangen en anderzijds te participeren in familiebedrijven”, zegt Frederik van Beuningen, oprichter en directeur van Teslin. “Omdat de achtergrond en expertise van Jan Willem Baud daar zo goed op aansluit, zijn we erg blij dat hij onze raad van commissarissen versterkt.”

Baud volgt in de raad van commissarissen Hein van Beuningen op, die afgelopen jaar zijn commissariszetel verruilde voor een plaats in de directie van Teslin. De overige commissarissen zijn Carel van den Driest (voorzitter van de raad en voormalig CEO Vopak) en Bieke van Dam – Debruyne (corporate secretary bij KPN).