| Teslin Participaties | Persbericht

Todlin en Darlin samengebracht in Teslin Participaties om belangen tot 30% op te bouwen

Teslin Capital Management, de Nederlandse investeerder in small- en midcaps, gaat grotere belangen nemen in beursgenoteerde bedrijven en deze belangen nog actiever beheren. Hiervoor is Teslin Participaties opgericht, waar de belangen van de fondsen Todlin en Darlin in worden samengebracht.

Darlin en Todlin hebben momenteel samen 15 kleinere Nederlandse beursgenoteerde bedrijven in portefeuille, waarin de fondsen belangen hebben van ten minste 5%. Teslin Participaties wil minimaal tien bedrijven in portefeuille hebben en streeft naar belangen met een omvang tot 30%. “Wij willen een prominentere grootaandeelhouder zijn bij de kleinere en middelgrote beursgenoteerde bedrijven waarin we investeren”, zegt Hein van Beuningen, directielid van Teslin Capital Management, de beheerder van Teslin Participaties.

Prominentere rol als cornerstone investeerder

“Al meer dan een kwart eeuw investeren wij met succes volgens onze filosofie als betrokken langetermijnaandeelhouder. De wereld verandert en ook onze manier van investeren is steeds ondernemender geworden. Om nog meer inhoud te kunnen geven aan de prominente rol die wij als cornerstone investeerder van een bedrijf graag spelen, zullen wij grotere belangen gaan nemen.” zegt Van Beuningen.

Van Beuningen benadrukt dat deze stap voor Teslin een logische volgende fase is van de filosofie van duurzame waardecreatie en betrokken aandeelhouderschap voor de lange termijn. “Met de oprichting van Teslin Participaties bouwen we deze filosofie verder uit. Onze strategie is succesvol en heeft zich de afgelopen decennia bewezen. Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze aanscherping ook in de toekomst waarde kunnen creëren voor onze investeerders.”

Todlin en Darlin worden participanten in de coöperatie Teslin Participaties. In deze opzet is het mogelijk om nieuwe investeerders aan te trekken, waardoor de belangen in de portefeuille kunnen worden uitgebreid. De portefeuille van Teslin Participaties bestaat momenteel uit belangen van meer dan 5% in Accell, Accsys, Acomo, BESI, Beter Bed, Brill, ICT, Kendrion, Nedap, Neways, Ordina, Reesink, Sligro, Stern en TKH. Van de bedrijven in de portefeuille van Teslin Participaties beheert Teslin Capital Management bij acht bedrijven een belang van tussen de 5% en 10% en bij zeven bedrijven een belang van meer dan 10%.

Voor meer informatie of het aanvragen van een gesprek met Teslin kunt u contact opnemen met:

Stampa: 020 404 2630

Teslin Capital Management is onafhankelijk en richt zich met de aandelenfondsen Gerlin, Midlin en Teslin Participaties en met mandaten op veelbelovende kleine beursgenoteerde bedrijven in Nederland en de landen direct om ons heen. De fondsbeheerders beoordelen ondernemingen op aspecten als de marktpositie, de strategie, het cashflow genererend vermogen, corporate governance en fatsoenlijk ondernemen. Teslin vertrouwt daarbij op de kracht van onafhankelijke, eigen analyses en constructieve relaties met het bestuur van de bedrijven. Teslin richt zich op verantwoorde waardecreatie op de lange termijn en stelt zich als mede-eigenaar op als een actieve en betrokken aandeelhouder. De verhandelbaarheid van de fondsen wordt verzorgd door NIBC Markets.