Fout

Error compiling Sass: parse error: failed at `color: &mokka;` /var/www/vhosts/teslin.nl/httpdocs21/templates/teslin2.0/scss/template/_typo.scss on line 116

success

No Sass files were modified. Time elapsed 0 seconds

| Teslin | Persbericht

De fondsen Darlin en Todlin, die investeren in kleine en middelgrote Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen, boekten een rendement van respectievelijk 24,9% en 17,2%. Midlin, dat belegt in kleine en middelgrote beursgenoteerde Nederlandse, Belgische en Duitse bedrijven, noteerde een waardestijging van 21%. “Onze zorgvuldig geselecteerde bedrijven profiteerden van de groei van de Nederlandse en Duitse economie”, zegt Maarten Hartog fondsbeheerder van Todlin. Veel van de bedrijven uit de Teslin-fondsen zijn internationaal actief, waardoor ook de economische situatie in de rest van de wereld relevant voor ze is. “De lage euro helpt hen bovendien bij de export naar regio’s buiten de eurozone waardoor zij nog meer waarde kunnen creëren voor alle stakeholders”, aldus Hartog.

Enkele van de grote stijgers in de fondsen waren het Twentse technologiebedrijf TKH Group, machinebouwer BESI, thee- en specerijenhandelaar Acomo, fietsenproducent Accell en de Duitse online dierenvoedingwinkel Zooplus. Darlin en Midlin profiteerden ook van het overnamebod op Grontmij.

De meer traditionele retailers bleven in het algemeen achter. Deze sector zit al enige tijd in de hoek waar veel klappen vallen, niet alleen vanwege de economische situatie, maar ook omdat aankopen meer en meer online worden gedaan.

Een mogelijke Grexit zal geen grote directe impact hebben op de bedrijven in portefeuille, verwacht Midlin-fondsbeheerder Rombout Houben “De Griekse activiteiten van de bedrijven waarin wij deelnemen zijn zeer klein tot nihil. Wel kunnen de waarderingen van de bedrijven dalen als politieke onrust of turbulentie op de financiële markten, zoals bijvoorbeeld bij een mogelijke Grexit of een verdere daling van de Chinese beurs, leidt tot een negatief beursklimaat”, zegt Houben. “Een andere mogelijke bedreiging voor het huidige beursklimaat vormt een stijging van de rente.”